• Procesbegeleiding op Maat • Adviseurs zorginnovatie • Trainen en coachen
Procesbegeleiding op Maat
Wij zetten graag een beweging in gang van ‘onderuit.’
Wij coachen professionals, management en beleid in het realiseren van innovatie:
• Creëren van een gezamenlijke visie
• Het gesprek aangaan met professionals en klanten
• Innoveren vanuit urgentie, zodat het problemen oplost
• Begeleiden van experimenten en pilots
• Leren door te doen
• Effecten meten
• Slim implementeren en borgen
Gedurende dit proces leren en coachen wij professionals hoe zij zelf deze stappen zetten en blijven zetten. Ons doel is dat een verandering blijvend is.
De methodiek die wij gebruiken is servicedesign, een aanpak waarin je samen ontwerpt met de eindgebruikers. Leert dat het ontwerp- en implementatieproces niet lineair is maar iteratief, en gebruik kunt maken van tools zoals de stakeholdermap, contextual interviews, service blue print en een Business Model Canvas.
Als adviseur binnen een organisatie maken wij een visie concreet in de praktijk. Samen met de opdrachtgever en professionals maken we de stappen van onderzoek en analyse, naar concept en experiment tot aan implementatie. We houden de regie en begeleiden het proces op hoofdlijnen, leiden mensen op om innovaties te begeleiden, sparren met directie en dragen onze kennis over.
Ben jij op zoek naar ondersteuning zodat jouw organisatie en professionals mee kunnen bewegen in de veranderende maatschappij.
Staat jouw organisatie voor een uitdaging en wil je jouw medewerkers met de juiste mindset en met de juiste tools die uitdaging aan laten gaan?
Wij faciliteren hen daarbij. We gaan het liefst met een praktijkcase met de professionals en hun klanten gezamenlijk aan het werk. In meerdere dagdelen gaan we met hen de uitdaging aan:
• Hoe achterhaal je de vraag achter de vraag.
• Hoe kom je tot inzicht in de werkelijke behoeften.
• Hoe creëer je gezamenlijk een goed idee of nieuw concept dat aansluit bij die behoeften.
• Hoe convergeer en divergeer je tijdens dit traject.
• Hoe voer je een experiment uit.
• Hoe implementeer je de vernieuwing op jouw afdeling, in jouw wijk of binnen jouw organisatie.
Tijdens de trainingen leren we medewerkers ontwerpen met behulp van servicedesign. De design tools helpen om uitdagende vraagstukken vanuit een nieuw perspectief te zien. We coachen hen tijdens dit verandertraject van vraag tot implementatie